Garantii
1. CONDITII DE GARANTIE
1.1 CLAUNIC AUTO SRL raspunde numai pentru viciile ascunse ale produselor care sunt imputabile producatorului acestora (viciile ascunse care constituie erori de fabricatie, datorate materialelor folosite sau manoperei, care nu au fost cunoscute si nici nu puteau fi cunoscute de catre cumparatorul/utilizatorul produselor prin mijloace obisnuite de verificare), aparute in conditiile utilizarii lor normale potrivit destinatiei produselor si care fac improprie folosirea lor potrivit acestei destinatii.
1.2 Reclamatiile referitoare la neconcordanta dintre marfa si factura se accepta numai daca acestea au fost sesizate in momentul livrari. Nu se admit la retur piesele cu ambalaj deteriorat, fara ambalaj, incomplete sau care au fost deja montate.
1.3 Garantia se acorda si este valabila numai daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
-
Garantia se acorda cu conditia montarii produselor intr-o unitate service specializata, autorizata de Registrul Auto Roman potrivit tipului de autovehicul si de lucrare efectuata;
-
Garantia este acordata numai in conditiile in care sunt respectate instructiunile de depozitare, transport, montaj si folosire specifice produsului respectiv, asa cum sunt acestea mentionate in documentatia tehnica intocmita de producatorul produsului respectiv.
-
Garantia se asigura numai pentru produsul comercializat de vanzator si nu include montajul.
-
Certificatul de garantie este completat integral cu toate informatiile mentionate in cuprinsul sau.
2. TERMENUL DE GARANTIE:
2.1 Termenele de garantie acordate pentru produsele comercializate de CLAUNIC AUTO SRL sunt:
-
24 luni pentru acumulatori, anvelope
-
18 luni pentru toate categoriile de produse, cu exceptia urmatoarelor: accesorii auto, curele (distributie, transmisie), elemente de aprindere, filtre (aer, ulei, combustibil), becuri, stergatoare parbriz, solutii spalat parbriz, uleiuri, aditivi, antigel, lichid de frana; aceste categorii de produse sunt consumabile si nu beneficiaza de garantie.
2.2 Termenul de garantie curge de la data inscrisa pe factura de vanzare (data vanzarii).
2.3 Durata medie de utilizare a unui produs este cu 30 de zile mai mare decat termenul de garantie al produsului respectiv.
2.4 Pentru curelele si alte componente ale sistemului de distributie se acorda garantie in conditiile specificate in documentatia producatorului, respectiv in limita numarului de kilometri sau a perioadei de timp la care producatorul autovehiculului recomanda schimbarea componentelor sistemului.
2.5 Pentru produsele care au garantie acordata de producator, cumparatorul / utilizatorul se poate adresa producatorului, in termenul stabilit de acesta si in conditiile mentionate in documentatia producatorului.
2.6 In cazul amortizoarelor, pentru acordarea garantiei este obligatorie schimbarea acestora in pereche (cate doua).
3. GARANTIA LEGALA DE CONFORMITATE (aplicabila numai vanzarilor realizate de CLAUNIC AUTO SRL catre consumatori)
3.1 In cazul in care cumparatorul (persoana care achizitioneaza bunurile de la CLAUNIC AUTO SRL) este un consumator, in sensul prevazut de legislatia in vigoare, acesta va beneficia de toate drepturile ce ii sunt recunoscute de legislatia privind protectia consumatorilor, respectiv O.G. nr.21/1992 privind protectia consumatorilor si O.U.G. nr.140/2021 privind anumite aspect referitoare la contractele de vanzare de bunuri, astfel cum a fost aprobata si modificata prin Legea nr. 205/2023.
3.2 a) CLAUNIC AUTO SRL este raspunzator fata de consumator pentru orice neconformitate existenta la momentul livrarii produsului si care este constatata in termen de doi ani de la data respectiva.
b) Orice neconformitate care este constatata in termen de un an de la data la care bunurile au fost livrate este prezumata a fi existat deja in momentul livrarii bunurilor, pana la proba contrarie sau cu exceptia cazului in care aceasta prezumtie este incompatibila cu natura bunurilor sau cu natura neconformitatii.
c) Aceasta prezumtie nu se poate aplica in cazul bunurilor care, potrivit naturii lor, se deterioreaza in cazul utilizarii normale (cum ar fi cazul bunurilor consumabile, bunurilor care sunt destinate unei singure utilizari, ori bunurilor perisabile), sau in cazul neconformitatilor care pot rezulta in urma unei actiuni prodse de consumator sau de o terta persoana, ori a unei cauze externe survenite dupa livrarea bunurilor.
d) Dupa expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea bunurilor care nu pot fi folosite in scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse aparute in cadrul duratei medii de utilizare, in conditiile legii.
3.3. In cazul lipsei conformitatii, CLAUNIC AUTO SRL va aduce produsul la conformitate, fara plata, in primul rand prin reparare. In cazul in care reparatia nu este posibila, CLAUNIC AUTO SRL va inlocui produsul, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata.
3.4. Reparatiile sau inlocuirile se efectueaza fara costuri si fara vreun inconvenient semnificativ pentru consumator, intr-un termen de cel mult 15 zile calendaristice din momentul in care CLAUNIC AUTO SRL a fost informat de catre consumator cu privire la neconformitate si care este stabilit de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, luandu-se in considerare natura si complexitatea bunurilor, natura si gravitatea neconformitatii si efortul necesar pentru finalizarea reparatiei sau inlocuirii.
3.5. In cazul in care neconformitatea urmeaza sa fie remediata prin repararea sau inlocuirea bunurilor, consumatorul pune bunurile la dispozitia CLAUNIC AUTO SRLui, care le preia pe propria cheltuiala.
3.6. Consumatorul nu este obligat sa plateasca pentru utilizarea normala a bunurilor inlocuite in perioada care a precedat inlocuirea acestora.
3.7. In cazul in care neconformitatea este remediata prin reparatie, termenele prevazute la art. 3.2 se prelungesc cu timpul de nefunctionare a bunului, din momentul la care a fost adusa la cunostinta CLAUNIC AUTO SRLui lipsa de conformitate pana la predarea efectiva a bunului in stare de utilizare normala catre consumator.
3.8. In cazul in care neconformitatea este remediata prin inlocuire, pentru bunurile care inlocuiesc bunurile neconforme, termenele prevazute la art. 3.2 incep sa curga de la data inlocuirii.
3.9. CLAUNIC AUTO SRL poate refuza sa aduca in conformitate bunurile daca reparatia sau inlocuirea este imposibila sau i-ar impune costuri care ar fi disproportionate, luand in considerare toate circumstantele.
3.10. Consumatorul are dreptul fie sa obtina o reducere proportionala a pretului, fie sa obtina incetarea contractului de vanzare, in urmatoarele cazuri:
a) CLAUNIC AUTO SRL nu a finalizat reparatia sau inlocuirea sau, dupa caz, nu a finalizat reparatia sau inlocuirea potrivit prevederilor art. 3.4 sau CLAUNIC AUTO SRL a refuzat sa aduca in conformitate bunurile potrivit prevederilor art. 3.9;
b) se constata o neconformitate, in pofida eforturilor CLAUNIC AUTO SRLui de a o remedia;
c) neconformitatea este de o asemenea gravitate incat justifica o reducere de pret sau dreptul la incetarea imediata a contractului de vanzare;
d) CLAUNIC AUTO SRL a declarat ca nu va aduce bunurile in conformitate intr-un termen rezonabil sau fara inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstantele cazului.
3.11.Consumatorul nu are dreptul de a obtine incetarea contractului daca neconformitatea este minora, caz in care consumatorul va primi o reducere de pret. Reducerea de pret este proportionala cu diminuarea valorii bunurilor primite de consumator in comparatie cu valoarea pe care bunurile ar avea-o daca ar fi in conformitate.
3.12. Consumatorul beneficiaz de inlocuirea bunului in cazul in care neconformitatea acestuia este constatata la scurt timp dupa livrare, fara a depasi 30 de zile calendaristice.
3.13. Dupa expirarea termenului mentionat la art. 3.2. (1), consumatorul poate pretinde remedierea sau inlocuirea bunurilor care nu pot fi folosite in scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse aparute in cadrul duratei medii de utilizare, in conditiile legii.
3.14. Consumatorul isi exercita dreptul de a obtine incetarea contractului de vanzare printr-o declaratie comunicata catre vanzator, prin care isi exprima decizia de a obtine incetarea contractului de vanzare. In cazul in care consumatorul obtine incetarea contractului de vanzare:
a) consumatorul returneaza CLAUNIC AUTO SRLui bunurile, pe cheltuiala acestuia din urma;
b) CLAUNIC AUTO SRL ii ramburseaza consumatorului pretul la primirea bunurilor sau a unei dovezi prezentate de consumator ca bunurile au fost returnate;
c) CLAUNIC AUTO SRL ramburseaza consumatorului suma de bani in conformitate cu lit. b), folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii.
4. PROCEDURA DE FORMULARE A UNEI RECLAMATII
4.1. Produsul care face obiectul unei reclamatii in garantie va fi predat personal sau expediat catre sediul CLAUNIC AUTO SRL de la care a fost achizitionat, insotit de urmatoarele documente:
-
certificatul de garantie in original, completat integral;
-
copie de pe documentul de achizitie de la CLAUNIC AUTO SRL;
-
copie dupa documentele de achizitie a produsului pana la clientul final, daca produsul nu a fost achizitionat direct de la AD Auto Total SRL;
-
dovada montarii intr-un service autorizat RAR (deviz de lucru care sa contina felul lucrarii, factura pentru prestarea serviciilor, etc.);
-
copie de pe certificatul de inmatriculare sau de pe cartea de identitate a autovehiculului pe care a fost montat produsul;
-
o nota de constatare tehnica in care se descrie detaliat defectiunea reclamata; nota de constatare tehnica trebuie sa includa rezultatele obtinute in urma diagnosticarii defectiunii realizata prin utilizarea mijloacelor specifice in functie de produs, autovehicul, numarul de kilometrii si data calendaristica la momentul montarii si la momentul constatarii disfunctionalitatii.
4.2. Lipsa unui singur document atrage dupa sine respingerea cazului de garantie.
4.3. In cazul in care cererea de garantie este acceptata, CLAUNIC AUTO SRL va lua una dintre urmatoarele masuri:
i. repararea produsului;
ii. inlocuirea produsului;
iii. acordarea unei reduceri de pret, raportata la defectiunea constatata;
iv. restituirea pretului, in cazul in care produsul nu este functional si nici nu poate fi reparat.
4.4. Garantia acopera o valoare maxima egala cu valoarea produsului.
4.5. (1) In situatia in care persoana care formuleaza reclamatia este un consumator, in sensul prevazut de lege, iar reclamatia care invoca lipsa conformitatii este intemeiata, CLAUNIC AUTO SRL va repara sau inlocui produsul in conditiile mentionate la Cap. 3 de mai sus.
(2) In cazul reclamatiilor privind vicii ascunse, CLAUNIC AUTO SRL va repara sau inlocui produsul in termen de 15 zile calculate de la data finalizarii expertizei tehnice, conform art. 13 alin. 2 din OG 21/1992 republicata. In orice alte cazuri reclamatia va fi solutionata intr-un termen rezonabil care va fi adus la cunostinta cumparatorului de catre vanzator.
4.6. In cazul inlocuirii produsului in perioada de garantie se vor aplica urmatoarele reguli: in situatia in care persoana care formuleaza reclamatia este un consumator, produsul inlocuitor va beneficia de un nou termen de garantie; in orice alta situatie produsul inlocuitor va avea o perioada de garantie egala cu perioada de garantie ramasa pentru produsul initial.
4.7. In cazul produselor care sunt incluse in categoria OE (“Piese sau echipamente de origine”, astfel cum sunt acestea definite prin Comunicarea Comisiei 2010/C 138/05 - Orientari suplimentare privind restrictiile verticale in acordurile pentru vanzarea si repararea autovehiculelor, precum si pentru distributia de piese de schimb pentru autovehicule), constatarea existentei viciului reclamat se va realiza intr-o unitate reparatoare din reteaua autorizata a producatorului vehiculului respectiv. In acest scop, pentru formularea reclamatiei conform prevederilor de mai sus, produsul nu va fi demontat de pe vehicul, iar cumparatorul va contacta reprezentantii CLAUNIC AUTO SRL , in vederea stabilirii etapelor de urmat pentru fiecare caz in parte, in functie de cerintele producatorului auto.
5. RESPINGEREA CERERII DE GARANTIE
5.1. Nu se acorda garantie sau aceasta se anuleaza in urmatoarele cazuri:
-
Produsul nu a fost montat intr-un service specializat, autorizat RAR conform tipului de autovehicul si de lucrare;
-
Produsul prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri sau actiunea unor factori externi (straini conditiilor normale de functionare);
-
Produsul prezinta o uzura mai mare decat cea normala;
-
Produsul se defecteaza in urma unui montaj necorespunzator;
-
Produsul a fost montat intr-un ansamblu cu alte produse defecte sau modificate;
-
Produsul prezinta deficiente din cauza unui accident de circulatie sau de alta natura (socuri termice, electrice, mecanice);
-
Defectiunea este cauzata de lipsa verificarilor la timp sau periodice, conform specificatiilor producatorului autovehiculului sau al produsului;
-
Nu au fost respectate instructiunile de montare, intretinere, depozitare si manevrare;
-
Cumparatorul nu prezinta certificatul de garantie eliberat de vanzator si factura de cumparare sau celelalte documente mentionate la art. 4 din prezentul certificat;
-
Produsele de uzura a caror longevitate depinde de timpul de utilizare a vehiculului;
-
Produsul nu corespunde autovehiculului pe care a fost montat, conform instructiunilor producatorului autovehiculului si/sau a instructiunilor producatorului produsului;
-
Produsul prezinta urme de deschidere neautorizata sau sigiliile existente au fost indepartate/desfacute;
-
Defectiunea reclamata este minora, nu afecteaza in mod semnificativ functionarea produsului si nu impiedica utilizarea sa potrivit destinatiei;
-
Defectiunea reclamata nu este datorata producatorului sau vanzatorului.
5.2. Nu se acorda garantie pentru uzura normala a produsului.
5.3. Nu se acorda garantie, iar Producatorul sau Vanzatorul nu vor fi facuti responsabili pentru defectele produselor sau daunele cauzate de acestea, survenite in urma unei utilizari anormale si/sau neconforme a acestora, cumparatorul fiind tinut sa respecte in mod strict prescriptiile de utilizare si intretinere a acestor produse.